Stichting LeerKRACHT

Op een gewone donderdagmiddag in groep 7 zegt leerling Anne tijdens de bordsessie: “Hoe sta je er bij? Wie wil er wat over vertellen?...(gesprek met de klas, Jan schrijft het op het leerlingenbord)…. Ok. We gaan door met de successen. Waar zijn we trots op met elkaar? ...(gesprek met de klas, Jan schrijft het op het bord)... Door met de doelen. Hebben we het doel ‘We luisteren naar elkaar’ behaald? Dat gaat goed. Dan hebben we een beloning verdiend. We gaan volgende week tosti’s eten! YES!!”

Op de Borgschool werken we met de methodiek van ‘Stichting LeerKRACHT’. Met behulp van leerKRACHT werken wij als team continu aan kwaliteitsverbetering van het onderwijs voor en mét de kinderen. Als team leren we van elkaar en verbeteren we samen ons onderwijs. Er is veel ruimte voor ieders inbreng en we maken gebruik van elkaars kennis en kunde en zo sluit onze manier van werken steeds beter op elkaar aan. We gebruiken als team verschillende instrumenten zoals teamsessies, het verbeterbord, gezamenlijk lesontwerp, lesbezoeken en feedbackgesprekken. Daarnaast hebben we als team en in de klas regelmatig bordsessies. Een bordsessie is een wekelijkse, korte sessie, waarin we met elkaar de voortgang bespreken op onze doelen. De kinderen worden betrokken bij de lessen, de organisatie en de sfeer in de school en in de klas. Ze denken mee en geven feedback. Dit gebeurt d.m.v. bordsessies in de klas, de leerling-arena en de leerlingenraad. Zo werken ze mee aan verbetering en leren ze verantwoordelijkheid te nemen voor het proces. De stem van het kind doet ertoe! Ook vieren we bewust successen en zijn we trots op elkaar. ‘Elke dag samen een beetje beter’ is dan ook het motto van Stichting LeerKRACHT! Klik op de knop hieronder voor meer informatie over Stichting LeerKRACHT.

Stichting LeerKRACHT